Ora paraziților

tumblr_mw8io4FKXY1so1neco1_540

Din bucata mea de pâine
S-a născut puterea
S-a născut frica
Și
S-a născut ura

Ca un negustor antic
Le-am vândut
Pe piața cea mai neagră
Luând în schimb nimic
Și-așa
Din bucata mea de pâine nu s-a mai născut nimic
Dar chiar și-așa
Mâinile o cerșeau
Șobolanii o căutau
Iar insectele o survolau
Cu râvnă
Cu un animalic gând

Din bucata mea de pâine
Am mâncat chiar eu
Sorbindu-i parcă miezul
Lichefiat de lacrimi neplânse
Am scăpat-o în noroi apoi
Și-am ridicat-o-n vânt
Am aruncat-o către cer
Și mi-am apropiat-o de piept
Totul ca să zgudui în ea
Puțină viață

Dar am uitat-o între prea mulți colți
Între atâtea coaste nemângâiate
Ca o pradă muribundă și ușoară
Și am sperat la o metamorfoză
Să o văd crescându-și aripi
Fie de fluture, fie de molie, fie chiar și
De furnică
Dar n-au crescut

N-au crescut nici ziduri
N-au crescut tăișuri
Și bucata mea de pâine
S-a găsit în plin festin
Iar mesenii au crescut
Grași și frumoși și
Roșii în obraji
Numai că
N-au mai hrănit nicio gură
Mai departe

Din bucata mea de pâine
Au rămas niște fărâme
Le țin acum ca pe ruinele cetății sacre
Ca pe aurul zeilor
Ca pe propria-mi liniște

Leave a Reply

