Biruitorul cenușilor

tumblr_ndxhdk51hK1smpzs5o1_500

În praf au eșuat corăbiile
În praf mi-s pleoapele zidite
În vis mă lupt cu Steaua Nordului
Ca să mai țin amurgul viu sub ele

Un an de umbră și-ncă unul de mister
Trecut-a timpul în exodu-mi însetat
Acum, în miezul cenușiu al nebuloasei
Nu întrevăd nici gând și nici reper

În haos, ca un fluture de noapte m-am zbătut
Și ars-am aripile prăfuite
Un bec încins era în bolta cea de sus
Rațiune să fi fost? Iluzie?

Acum văd aripi prea-căzute
Cărate de războinicii infimi
Unei regine hrană să-i ajute
Iar ea să dea-napoi venin

Cine aude plânsul delirant?
Unde sonore se dedau uitării
Un cântec surd, abia de l-am strigat
S-a agățat de apele chemării

Între poeme putrezite
Și înfloriri de buruieni
Trezesc urâtul și-l ademenesc și-l chem
Să-mi fie vis și stare de trezie

Priviri de fiare muribunde
Călăuzesc în raznele prea desfrânate
În fricile de animal, absurde
Găsit-am gândul ținându-mi inima ce mai răzbate

Legată-așa cu zdrențe descusute
Am ridicat-o peste umbre
Sub ea, revolta cea de scrum creștea
Mânată de gândirile defuncte

Dar al cui glas stârnit-a represalii
Pentru poporul răzvrătit?
Eu singur învățat-am dansul în cenușă
Am biruit…

Am biruit!

Leave a Reply

