Viciu

tumblr_ngn6vc12aN1r1arpmo1_500

Noaptea mi se scurge în paharul gol
Ispita ei îmi tulbură gândirea
Mi te aduce iarăși
Făptură din carnea infinitului
Spre care tind eu însetat
De-atâtea ori am încercat
Să fiu mai mult decât un om
S-ating cu tâmpla absolutul
Să-mi fac imperiu din idei
Dar vezi tu…mâinile acestea
Deși clădit-au imperiul
N-au să-l conducă-n veci

De-atâtea ori am fost
Mai puțin decât om
O biată jigodie mută care văzându-te
Se-acoperea cu pământuri
Și scrijelea pereții grotei
Cu încercări de-a te cuprinde-n versuri
Atâta fiere vărsată
Atâta vomă metafizică

PLEACĂ!
Îmi urlă conștiința răpusă
Deși plăcerea-mi îți ordonă contrariul
Ia-mă de aici și du-mă
Într-o patrie a liniștii unde-ar fi să te am
Numai de n-ai fi numai iluzie

Sunt câteva zile de când
Văzut-am soarele oglindindu-se-ntr-o baltă tulbure
Din fața gării mizere din oraș
Câți nu s-ar fi înecat pentru el?!

Ia-mă de aici
Dar numai ia-mă de aici!

Leave a Reply

